کابینت

راهنمای کامل انتخاب مدل کابینت

راهنمای کامل انتخاب مدل کابينت

راهنمای کامل انتخاب مدل کابینت

راهنمای کامل انتخاب کابینت، مدل کابینت چگونه باید باشد؟ زمانی که قصد دارید به‌منظور تغیر دکوراسیون منزل خود از کابینت بهره بگیرید بدون شک باید به پارامترهای بسیاری در این راستا توجه کنید. شکل کابینت، متریال انتخابی، طرح کابینت، بافت کابینت، یراق‌آلات کابینت، مات بودن یا براق بودن و سبکی که برای دکوراسیون خود مدنظر قرار داده‌اید می‌تواند گزینه‌های انتخابی شما برای انتخاب مدل کابینت شما باشد. هرکدام از گزینه‌های انتخابی را باید به‌صورت مجزا مدنظر قرار دهید تا مدل کابینت شما یک طرح و ایده، ایده ال را از آن شما بکند. برای این منظور به شما توصیه می‌کنیم از مشاورین و متخصصین مستر چوبی در این راستا مشاوره بگیرید تا ایده ال ترین انتخاب از آن شما باشد.

  • مدل‌های کابینت
  • بایدها و نبایدهای کلی پیرامون کابینت
  • انتخاب سبک
  • انتخاب متریال مصرفی

در مقاله پیش رو می‌خوانیم

  1. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا بایدونبایدهای که در راستای انتخاب مدل کابینت به کار شما می‌آید را با شما در میان بگذاریم
  2. با ما همراه باشید تا متفاوت‌ترین دکوراسیون داخلی در آشپزخانه شما فراهم شود
راهنمای کامل انتخاب کابینت

راهنمای کامل انتخاب کابینت

راهنمای کامل انتخاب مدل کابینت مدل کابینت بر اساس سبک دکوراسیون داخلی

مدل کابینت شما می‌تواند بر اساس سه سبک مدنظر قرارداد شود. اگر می‌خواهید یک ایده پردازی مدرن داشته باشید باید از مدل کابینتی استفاده کنید؛ که سادگی و زیبایی خاصی را از آن شما کند. سادگی در دسته‌ها و تم رنگی ایده پردازی شمارا به سبک یک چیدمان مدرن نزدیک می‌کند. برای سبک‌های کلاسیک عموماً توصیه می‌شود. از تم رنگی قهوه‌ای استفاده کنید. تم رنگی که ایده پردازی شمارا به سبک جنگلی بسیار نزدیک می‌کند. ازآنجایی‌که طرح‌های کلاسیک عموماً شبیه به طرح‌های نوستالژی است و به‌صورت منبت‌کاری شده طراحی می‌شود. می‌توانیم بگویم اگر قدری به این سبک از ایده پردازی جلا داده شود. شما به یک چیدمان سلطنتی و لوکس دست پیدا خواهید کرد. سبک‌های دکوراسیون داخلی در سه راستای مدرن، کلاسیک و سلطنتی دسته‌بندی می‌شود؛ که نیازهای شمارا با هر سبک ایده پردازی و علاقه‌مندی فراهم کرده است.

  • کابینت مدرن
  • کابینت کلاسیک
  • کابینت سلطنتی
راهنمای کامل انتخاب کابینت

راهنمای کامل انتخاب کابینت

بایدونبایدهای کلی پیرامون مدل کابینت

مدل کابینت را باید بر اساس بایدونبایدهای که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود خریداری کنید. تا از انتخاب خود در طی گذر زمان دل‌زده نشوید.

  • آشپزخانه‌ای به سبک کلاسیک
  • آشپزخانه‌ای شبه کلاسیک
  • ایده پردازی به سبک مدرن براق
  • آشپزخانه‌ای مدرن با متریال مات
  • ایده پردازی ساده
  • کابینت آشپزخانه کوبیسم

راهنمای کامل انتخاب مدل کابینت انتخاب سبک کابینت

در دنیا سبک‌های طراحی به دسته‌های مختلف تخصصی تقسیم می‌شوند. ولی در کشور ما این سبک‌ها برگرفته از سبک آسیایی با تلفیقی از دیگر سبک‌ها است. در یک دسته‌بندی کلی می‌توانیم به موارد فوق اشاره‌ای داشته باشیم.

  • چه سبکی برای کابینت آشپزخانه انتخاب کنیم
راهنمای کامل انتخاب کابینت

راهنمای کامل انتخاب کابینت

کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت‌هایی با درب‌های ابزار خورده با تاج و زیر چراغی و پاخور برجسته، استفاده ازگل‌ها و سرستون و قطعات خاص – متریال پایه چوب است. ولی به دلیل قیمت بالا معمولاً از جنس ام دی اف باروکش پی‌وی‌سی استفاده می‌شود و طراحی کاملاً منحصربه‌فرد و متفاوت با سایر سبک‌ها دارد و ترجیحاً درب‌ها تک‌رنگ هستند را بانام‌های کلاسیک، وکیوم، ممبران، پی‌وی‌سی در بازار می‌شناسند.

  • سبک کلاسیک یا ممبران به چه کابینتی می‌گویند
راهنمای کامل انتخاب کابینت

راهنمای کامل انتخاب کابینت

کابینت آشپزخانه شبه کلاسیک

کابینت‌هایی با درب‌های کم ابزار خورده با تاج و زیر چراغی کم‌حجم‌تر نسبت به کار کلاسیک معمولاً از جنس ام دی اف باروکش پی‌وی‌سی هستند. در اصل این سبک همان سبک کلاسیک است. باکمی تلفیق سبک طراحی مدرن و کمتر شدن برجستگی‌ها و ترجیحاً تک‌رنگ بانام‌های کلاسیک، وکیوم، ممبران و روکش پی‌وی‌سی در بازار به فروش می‌رسد.

  • سبک کلاسیک کابینت به چه معناست
چه کابینتی بخرم

چه کابینتی بخرم

کابینت آشپزخانه مدرن براق

کابینت‌هایی با درب ام دی اف چهار لب تیز براق، دور درب‌ها نوار پی‌وی‌سی براق، عرفا بدون تاج، پاخور و زیر چراغی، سبک طراحی با استفاده از شکست‌ها، بی‌نظمی‌های چشم‌نواز، ترجیحاً استفاده از دو یا سه رنگ به‌جز طرح‌های خاص، روکش‌های مورداستفاده، هایگلاس، پلی گلاس، کریستال، یو وی، در بازار عرضه می‌شود.PVC براق، اکرلیک، ملامینه براق است و بانام هاکابینت براق و کابینت‌هایگلاس

  • کابینت براق یا هایگلاس چیست؟
چه کابینتی بخرم

چه کابینتی بخرم

کابینت آشپزخانه مدرن مات

کابینت‌هایی با درب ام دی اف چهار لب تیز مات، دور درب‌ها نوار پی‌وی‌سی، سبک طراحی با استفاده از شکست‌ها، بی‌نظمی‌های چشم و ترجیحاً استفاده از دو یا سه رنگ به‌جز طرح‌های خاص در ایده پردازی را مدرن مات می‌نامند. در بعضی مواقع ممکن است بنا بر ذوق طراح کمی هایگلاس هم به کار گرفته شود. روکش‌های مورداستفاده عموماً ملامینه، PVC، لترون، ای پی ال است. در بازار نیز این محصول با عنوان کابینت ملامینه، کابینت لترون، کابینت مات شناخته‌شده است.

  • کابینت آشپزخانه مات به چه معناست

کابینت آشپزخانه کوبیسم

کابینت‌هایی با درب ام دی اف روکش PVC با طرح‌های بسیار شلوغ و در اکثر مواقع استفاده از موج‌های خیلی برجسته را می‌توان آشپزخانه‌ای به سبک کوبیسم نام‌گذاری کرد. از این سبک فقط در ایران برای کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود و نظافت آن نیز بسیار سخت است. معمولاً در دکوراسیون اداری پیشنهاد می‌شود زیرا سبک طراحی قاعده مشخصی ندارد. در بازار عموماً با عنوان‌های کوبیسم و مواج ارائه می‌شود.

  • تعریف کابینت‌های کوبیسم

کابینت آشپزخانه ساده

انتخاب این سبک از کابینت دست شما نیست. در اصل گاهی اوقات به دلیل کم بودن فضا یا پلن خاص آشپزخانه یا لوله‌کشی بد، شما راهی ندارید جزء اینکه فقط لوازم خود را جاگذاری کنید و سپس از فضای باقیمانده با چند ایده کوچک کار طراحی تکمیلی را به انجام برسانید. در این حالت ممکنه شما ترکیبی از تمام موارد بالارو انتخاب کنید و از هر رنگی بدون هماهنگی استفاده کنید یا فقط نامی مثل کابینت کلاسیک مدرن، براق و سایر سبک‌ها رو روی آشپزخانه خود بگذارید.

  • زیبایی در سادگی

راهنمای کامل انتخاب مدل کابینت کدام مدل کابینت را انتخاب کنم؟

مدل کابینت شما امری است که به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. شما می‌توانید هرکدام از این سبک‌ها رو که دوست دارید انتخاب کنید و به‌هیچ‌وجه نگران کیفیتش نباشید چون اگر کابینت ساز شما خوب باشد و از متریال باکیفیت استفاده می‌کند. مرغوبیت و عمر کابینت‌ها هیچ فرقی باهم ندارند. فقط بحث ظاهری و زیبایی‌اش مهم است که کدام از سبک‌ها می‌تواند به‌نوعی به ایده پردازی منزل شما نزدیک باشد.

  • رفع سردرگمی برای انتخاب مدل کابینت
چه کابینتی بخرم

چه کابینتی بخرم

راهنمای کامل انتخاب مدل کابینت انتخاب طرح آشپزخانه برای مدل کابینت

مدل کابینت شما می‌تواند در طرح و ایده پردازی شما تأثیر داشته باشد. بعدازاینکه سبک‌کار خود را مشخص کردید باید ببینید از چه نوع طرحی در فضای داخلی آشپزخانه خود لذت می‌برید؛ مثلاً دوست دارید کانتر جزیره داشته باشید یا نه؟ میز کار چی؟ میز صبحانه یا نهارخوری؟ فر و مایکروفر هم دارید؟ دوست دارید یکجا برای لوازم دکوری داشته باشید؟ راستی بد نیست یک انباری دم‌دستی کوچولو داشته باشید. گاهی لوله‌کشی آشپزخانه طراح رو نسبت به خواسته‌های شما محدود می‌کند و همه این موارد را باید به طراح خود بگوید تا بادانش فنی و شرایط محیط و خواسته‌های شما هماهنگی لازم ایجاد شود. شرمنده در این مورد هیچ‌وقت به ایدئال صد درصد نمی‌رسید مگر اینکه زمان نقشه‌کشی ساختمان پلن آشپزخانه رو در نظر گرفته باشید.

  • چه طرحی را برای کابینت آشپزخانه انتخاب کنم؟
چه کابینتی بخرم

چه کابینتی بخرم

انتخاب جنس، برند، بافت و رنگ کابینت برای مدل کابینت

مدل کابینت به پارامترهای بسیاری بستگی دارد. وقتی طرح رو تائید کردید باید بروید سراغ جنس کار و برندی که می‌خواهید مورداستفاده قرار دهید. خیلی مهم است که از روی رنگ، برند رو انتخاب نکنید بلکه اول برندهای باکیفیت رو بشناسید و سپس دست به انتخاب بزنید. سپس از روی طرح و برند مدنظر خودرنگ و بافت موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید.

راهنمای کامل انتخاب مدل کابینت کلام آخر پیرامون مدل کابینت

مدل کابینت انتخاب شد حالا دیگر تقریباً مدل کابینت شما انتخاب‌شده است. می‌بینید که مدل کابینت مرحله‌به‌مرحله و در یک بازه زمانی انتخاب می‌شود برای همین موضوع بود که در ابتدای این مقاله گفته شد مدل کابینت و شرایط انتخابی آن‌قدری به ریز کاری نیاز دارد. امید است اطلاعات ارائه‌شده پیرامون یک انتخاب ایده ال برای مدل کابینت شما به شما یاری رسانده باشد. دسته‌بندی‌های جزئی‌تری هم وجود دارد که خیلی به سبک کابینت‌های ما در ایران ربط پیدا نمی‌کند و جسته‌وگریخته به‌صورت خاص در ایران اجرا می‌شود و به دلیل اینکه از حوصله این مقاله خارج می‌شود، ما نیز از آن می‌گذریم.

 

[vc_row][vc_column][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”11869″ img_size=”64×64″ alignment=”center” onclick=”custom_link” link=”tel:+989124030354″ el_class=”tel:+989124030354″ title=”تلفن”][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”11870″ img_size=”64×64″ alignment=”center” onclick=”custom_link” link=”https://wa.me/989124030354″ title=”واتس آپ”][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”11871″ img_size=”64×64″ alignment=”center” onclick=”custom_link” link=”https://telegram.me/majidh” title=”تلگرام”][/vc_column][/vc_row]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *